Donna kör vilse...som vanligt?
DATUM: 2014-10-16 | TID: 13:38:02 | KATEGORI: Allmänt

 
Skulle träffa min kompis och skulle nästan bege mig mot bussen innan jag fick samtal av killen som bad mig ta bilen till henne för att han var tvungen att ta firmabilen hem. Inte för att jag var så pepp på att då jag skulle behöva köra i trafiken när alla skulle sluta jobbet. Ingen höjdare, är inget fan när det kommer till mycket trafik. Men vad skulle man göra annars skulle jag inte haft någon bil till jobbet dagen efter så det var bara att ta bussen till hans jobb istället. Var där vid sex för att hämta upp den och sedan började köra. Men påväg in så insåg jag att jag bara hade 12 procent kvar på mobilen. PANIK! Jag hittar ju självklart väldigt bra för jag har ju kört den sträckan en gång innan men det är just den biten igenom mitt stockholm centrum som är det lilla knasiga.
 
Kör och kommer ut på stora E20 tror jag det är, så vet man att den yttersta filen är det alltid när man svänger ut från den och kommer på en annan väg. Men utan att fatta ens vad som hände så visades det sig att det var dem två yttersta som man kör ut från vägen och självklart låg jag ju den näst yttersta. Så där kör man ner och håller på att köra åt Norrköping?! Kollar snabbt på mobilen och ser att det bara står 5 % kvar. NEEJ!! Så försöka hitta någonstans man kan vända. Tack vare GPS:en. Men när man väl kommer tillbaka på samma väg fast tillbaka och kollar ner på mobilen och ser, shit det är bara 3 % kvar och får allmänt lite panik då man inte har någon aning riktigt vart vägen tar en. Självklart från ingenstans kommer man i bilkö, JIPPI min tur som vanligt. En en gång kollar jag ner på mobilen och får se att det bara står 1% kvar. Så där i mobilen kollar jag upp lite översikt vart man kan ta för väg. Läser att det står först ta 226 till farsta för att sedan där ifrån ta 271 till Trångsund (dit jag skulle).
 
Så kör genom en tunnel och ser att det står 226 Huddinge, "ja men just det, Huddinge ligger ju inte alls långt ifrån Trångsund" tänker jag och kör mot det. Jag kör och kör och kommer till farsta precis som det stod att man skulle göra och börja leta upp 271 vägen. Hittar man den eller, svar nej. Så där i farsta virrar jag runt tills jag hittar 271 farsta strand. Kör mot den och inser att vafan det kommer inga fler skyltar. Jag kör och kör och kör men ingen information om någonting. Kör tillbaka mot Huddinge för det visade dem skyltar till åtminstånde men självklart gör jag en klassiker att jag kör ut för att sedan råka hamna en fil att jag råkar köra tillbaka till där jag precis vart. Dumma mig! Blir verkligen rasande och kör vidare för hur kommer jag ner på vägen igen nu då för nu kör jag ju tillbaka till vägen jag var på!?
 
Så jag kör, inga skyltar nej nej. Jo en skylt kom det upp och det stod Rågsved och tänker "ja men det känner jag igen" och kör upp mot den. Inget stod det på vägarna och i stort sätt gav jag nästan upp där, jag hittar ingenstans!! Så börja leta efter en bensinmack för att kunna stanna och ladda mobilen. Tror ni det finns någon, neej. Jo ett MAX fanns det så stannade där och försökte leta upp ett eluttag för att kunna ladda mobilen, självklart hade dem inget förutom i köket och där fick man inte precis komma in. Så sista tanken var, "aah på toaletterna brukar dem ha ett" så går in där men självklart håller dem på att renovera den så fanns bara en toa och ett handfat. Fuck my life!! går till bilen, sätter mig i den och har nästan helt gett upp. Tänker en sista tanke, "men snälla mobilen du kanske har något batteri du har ju som sagt hunnit vila dig lite nu *host* i en timme.."
 
Startar den och till min lycka står det 6%. Alltså så glad som jag blev i den sekunden. Kunde ta upp min GPS och söka på direkten. Börjar köra men sjävlklart ser jag att den sakta men säkert börjar trampa ner på batteriet. Så snabbt som jag körde med bilen då har jag inte gjort. Kände mig som en tjuv som skulle från polisen och alla andra bilar såg verkligen i tid med att jag kom och började avvika, haha! När väl mobilen var på en sådan botten så som 1% igenom tog jag upp den för att kolla en översikt på hur jag skulle köra. Såg då att jag skulle följa väg 73. Så jag gjorde det och insåg att när jag körde under en tunnel där jag tidigare hade kört av för att följa väg 226 mot Huddinge. "Fuck you Huddinge" sa jag och fortsatte att köra på 73. När jag kom ut från tunneln kände jag självklart igen mig!!
 
Just där ifrån kunde jag vägen utantill. Så då flöt det bara på. Mitt andra problem vart bara att få tag på min kompis som skulle kunna komma och låsa upp dörren. Så när jag väl står utanför så startar jag mobilen för att hoppas att den kunde göra samma sak som förra gången. 3% kvar, score.
 
Alltså så började jag köra vid sex och lite över åtta var jag framme. Tack Stockholms trafiken jag tycker sååå mycket om dig!
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?