onödig lång resa....
DATUM: 2014-08-21 | TID: 15:42:49 | KATEGORI: Allmänt


söndag, tråkig söndag. och man måste åka tillbaka till Stockholm, tillbaka till "riktiga" livet kan man säga. ursch och blä för det. men vad ska man göra men en sak hade jag tur med att faktiskt den här gången tar med bilen upp till Stockholm. behövs, inte nog med för att jag är sådär väldigt lat utan mer att "yess nu kan man slippa dem där jävla bussarna mohaha". men påväg upp till Stockholm med bilen blev inte alls som vi tänkt oss!

jag kör och tycker att faktiskt det går väldans bra, inte mycket trafik och det flyter på bra. men så är vi i Söderköping och jag säger till killen "ska den verkligen lysa" och han flyger upp i panik och säger "stanna bilen". nästan mitt i en korsning med rödljus haha väldigt lyckat! självklart är motorn överhettad och vi är fast där ett tag för att få kyla ner den lite. vi kollar kylarvätskan och ser att den är helt snustorr. så där mitt i en korsning försöka hitta en bensinstation. tur hade vi att det låg en relativt nära.

påvägen så får vi stanna ett par gånger för att checka så att allt ser okej ut. men självklar utan att se så råkar jag ta fel avfart och vi rullar på utan att lägga märke till någonting. det är inte förrän när vi ser flygplans statyer med texten lindköping på vi inser att "fan vi är ju inte påväg till Stockholm". braa där donna bara att vända om och köra tillbaka.

inte nog med det så självklart så bygger dem om e4:an mot Stockholm och vi måste ta en gammal väg och kör värsta omvägen blää.

så man kan säga att en bilfärd som skulle tagit 4 timmar tig istället runt 6 timmar.



jäkla kylare....




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?